Svar på ofte stillede spørgsmål
Generelle spørgsmål
Hvad er kvaliteten af planterne?
Som en af de største leverandører af hække leverer vi kun kvalitetsplanter, der er produceret i Tyskland. I stedet for at bruge “kunstig doping” for at sikre hurtig salgbarhed, dyrker vi kun bæredygtigt vitale planter af førsteklasses kvalitet. Resultatet er hårdføre planter, der trives i din have, i stedet for tynde små planter med tydelige huller. Det forsikrer vi dig gerne om med vores 8-ugers vækstgaranti.
Er mindre planter bedre end større?
Leveringsstørrelsen svarer til dine ønskede mål fra den øverste kant af rodklumpen eller potten. Vi måler IKKE rodklumpen eller potten!
Wie dicht sollte ich pflanzen?
Hvis din prioritet er en hurtig afskærmning, bør du altid vælge en tæt planteafstand og lægge mindst 15 cm til din målte øjenhøjde, når du vælger plantehøjden. Især ved tæt beplantning har vi beregnet planteafstanden, så planterne ikke generer hinanden, når de slår rødder.
Hvis det ikke er så vigtigt for dig, at hækken hurtigt giver fuldstændigt privatliv, er den frie afstand helt tilstrækkelig. I så fald plantes der færre planter i samme længde.
Er mindre planter bedre end større?
Det er generelt rigtigt, at ældre planter med større væksthøjde er sværere at omplante. Men som kvalitetsgartneri sørger vi for, at selv planter med flere år på bagen vokser sig stærke og sunde. Til det formål bliver planterne regelmæssigt omplantet på vores planteskole. De udvikler et veludviklet rodsystem med mange små fibrøse rødder. Derudover tilbyder vi dig 8 ugers vækstgaranti.
Hvad er forskellen på planter med rodklump og containerplanter?
Planter med rodklump opgraves frisk fra marken med en rodklump, mens containerplanter dyrkes i en potte. Containerplanter kan plantes året rundt – undtagen i frostvejr. Planter med rodklump er tilgængelige i vækstsæsonen fra september til marts og bør plantes mellem maj og september. Du kan finde oplysninger om alle fordele og ulemper ved planter med rodklump og containerplanter under leveringsformer og leveringskvalitet.
Kan jeg også bestille gødning?
Under bestillingsprocessen får du tilbudt en passende mængde hækgødning. Du skal blot lægge den i indkøbskurven og bestille den på samme tid uden ekstra forsendelsesomkostninger. Gødningen vil blive leveret samtidig med dine planter.
Levering og afsendelse
Hvor meget koster levering?
Du kan beregne leveringsomkostningerne ved at indtaste din ønskede hæklængde eller planteantal på vores hjemmeside og derefter indtaste dit postnummer i det angivne felt. De leveringsomkostninger, der vises på hjemmesiden, er bindende for os. Vi opkræver ikke ekstra for transport og emballage!
Hvor lang er leveringstiden?
Vi sender på den nøjagtige dato, du angiver. Dette er baseret på sofistikeret logistik med de bedste transportører i Tyskland, Østrig, Schweiz og Danmark. Planterne er på vej til dig i højst 48 timer.
Inden da er dine bestilte planter blevet rykket op med rode, pakket og læsset. Du får besked om de næste mulige leveringsdatoer under bestillingsprocessen. Afhængigt af land og postnummer leverer vi planterne fra mandag til fredag.
Er levering på den ønskede dag mulig?
Ja, på Heckenpflanzen.de kan du ikke kun angive din foretrukne uge, men også din foretrukne leveringsdag. Det har den fordel, at du kan planlægge din tilstedeværelse på leveringsdagen og plantedatoen, så det passer ind i din kalender. De mulige leveringsdage for din region vises under bestillingsprocessen.
Hvad betyder kvalitetsforsendelse?
Formodede supertilbud er ofte billigere, fordi planterne dyrkes uforholdsmæssigt tynde og lette og stables under transporten. Det øger risikoen for plantefejl betydeligt. Mange planter har derefter brug for tid til at regenerere, eller planternes væksthastighed er alvorligt forringet.
Pflanzen Janssen er en kvalitetsafsender. Derfor holder vi transporttiden på et absolut minimum og sørger for, at planterne ikke bliver beskadiget undervejs.
Hvordan bliver planterne leveret?
Hækplanterne leveres på engangspaller til selvdisponering (maks. mål 1,00 x 1,20 meter). Hvis du ikke omplanter dine planter helt samme dag, anbefaler vi, at du giver planterne tilstrækkeligt med vand og opbevarer dem et køligt sted.
Skal jeg være til stede ved leveringen?
Hvis du ikke selv kan være til stede, anbefaler vi, at du beder nogen om at være til stede på den aftalte leveringsdag. Det giver dig mulighed for at kontrollere varerne med det samme og rapportere eventuelle fejl til os med det samme.
Hvad skal jeg ellers være opmærksom på under leveringen?
Vores hækplanter leveres med lastbil af speditøren. Vær opmærksom på, at den leverende lastbil skal kunne passere vejen. Informer os venligst på forhånd om eventuelle flaskehalse eller begrænsede manøvremuligheder. Planterne leveres til fortovskanten. Du er selv ansvarlig for transport til plantestedet.
Kan jeg udskyde leveringsdatoen til et senere tidspunkt?
For at kunne levere dine bestilte planter så friske som muligt, er alle leveringstrin perfekt koordineret. Hvis dine planter allerede er blevet plukket på marken og gjort klar til afsendelse, kan leveringsdatoen ikke længere udskydes. Ikke desto mindre bestræber vi os på at gøre alt muligt for dig. Vi beder dig derfor om at kontakte vores kundeserviceteam så hurtigt som muligt.
Betaling og annullering
Hvilke betalingsmetoder er mulige?
Vi tilbyder dig en række forskellige betalingsmuligheder:
- PayPal
- Kreditkort
- Klarna øjeblikkelig bankoverførsel
- Forudbetaling via bankoverførsel
Hvad sker der i tilfælde af en reklamation?
For at undgå reklamationer vil vi gerne afklare ordren og den ønskede leveringsdag med dig personligt inden afsendelse. Speditøren kontakter dig på din foretrukne leveringsdag for at oplyse dig om det nøjagtige leveringstidspunkt. Hvis du har yderligere spørgsmål på forhånd, er du velkommen til at kontakte os. I tilfælde af en reklamation bedes du kontakte os så hurtigt som muligt, så vi hurtigt kan afhjælpe situationen. Du kan finde hjælp til en klage her.